Alla inlägg den 15 februari 2009

Av Marie-Anne - 15 februari 2009 17:17

Jag har som yrke att laga mat, därför har jag startat ett företag som heter Marie-Annes lokala mat. Att den heter lokala mat beror på råvarornas ursprung. Jag tycker det är viktigt att man vet var råvarorna kommer ifrån och tar vi dem från vår närhet så finns det många mervärden i maten. Vi håller landskapet öppet och skapar arbetstillfällen.


Jag är även mycket ute och pratar om detta, föreläsningar och kurser.

Jag försöker att få alla jag känner att tänka på detta och att handla närproducerat, men jag lyckas inte alltid.... men jag ger inte upp.
Av Marie-Anne - 15 februari 2009 17:00

Sitter  här med en grupp ungdomar som har grupparbete i fem minuter om snöskotern och om vad de ska göra vid en olycka.

Det är kul att arbeta med ungdomar och höra på deras samtal för att lösa olika problem. Vi har faktiskt mycket att lära oss från dem. Fler borde engagera sig för ungdomar, på olika sätt.


Jag har ett problem. Jag ser hur duktiga alla är på att blogga, vissa bloggar flera gånger om dagen,som min dotter. Gå gärna in och kika på hennes blogg  jen-jon.blogga.gratis.   Mitt problem är att det nblir långt mellan gångerna. Men, men.....


 Bäst att jag nu fortsätter med mitt arbete, klockan 18 kommer det en ny grupp dessutom.

Av Marie-Anne - 15 februari 2009 12:18

Visst är det trevligt att titta på sommarbilder. Men åter till verkligheten. Har det mycket stökigt just nu, arbetar för fulla muggar med utbildningar och även annat. Åker runt i hela länet och träffar massor med folk.

Varför jag deppar över kylan är att denna vecka har det varit kabalik. Bilen frös fyra dagar för mig. På torsdagen köpte jag mig en ny gammal bil. Jag orkade inte längre. Sådant är livet.

Av Marie-Anne - 15 februari 2009 12:17

Av Marie-Anne - 15 februari 2009 12:16

Allt är så kallt och jag längtar till sommaren. Tittar på bilder från förra sommaren. Detta är min so´n Rasmus när han var och sprang Lidingöloppet-

Av Marie-Anne - 15 februari 2009 12:14

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Har du någon koll på vad som gäller för vattendirektivet?
 ja
 nej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards